Alan Yeterlilikleri
 
ISCED 97, EUROSTAT&CEDEFOP Eğitim ve Öğretim Alanları sınıflandırmasında ISCED Genel Alan Kodu 4 olan Bilim, Matematik ve Bilgisayar Genel Alanında kazandırılması gereken Yeterlilikler aşağıda sunulmuştur.
 
 
Lisans Düzeyi Yeterlilikleri 
BİLGİ BECERİLER YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
 
2- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
 
3-Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
 
4- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
 
5- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
 
6- Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
1- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
 
2- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
 
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
 
4- Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
 
5- Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
1- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
 
2- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
 
3- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
 
4- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
1- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
 
2- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
 
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
 
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
 
5- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
 
6- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
1- Yaşam Bilimleri (Biyoloji), Doğa Bilimleri (Fizik, Kimya, Astronomi ve Uzay Bilimleri) ve Matematik temel alanlarıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
 
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.